Mäklarinformation

Här finner du som mäklare fakta om föreningen. Saknar du något? Kontakta oss!

BRF Lindallén

Föreningen är en bostadsrättsförening med 27 lägenheter fördelade på en A- och en B-uppgång men med samma ingångsentré. Fastigheten stod klar för inflyttning 1997. Det finns inga kommersiella lokaler.

Ekonomiförvaltning

Sedan januari 2023 hanterar BoTema den ekonomiska förvaltningen åt föreningen. BoTema nås på 08 - 32 74 60

Lägenhetsnummer

Lägenheterna har en numrering som utgår från våningsplan så att markplan har lägenhetsnummer 01-06, våning 1 är numrerade med 11-18, våning 2 med 21-28 och våning 3 med 31-36. Lägenheterna är också numrerade enligt Lantmäteriverkets standard.

Förråd

Samtliga lägenheter utom två, har tillgång till förråd. För de som inte har externt förråd, finns förråd i lägenheten (gavellägenheter).

Uteplatser

För lägenhet på bottenvåning finns uteplats. Föreningen äger marken. Riktlinjer finns för uppsättning av eventuellt skärmskydd.

Avgift

Månadsavgiften inkluderar Tele2 basutbud, vatten och fjärrvärme.

Parkeringsplatser

Föreningen har 16 parkeringsplatser med laddstolpar/motorvärmare. För närvarande (20 sep 2023) står två personer i kön. Boendeparkering finns på gatan.

TV, telefoni och internet

Föreningen har avtal med Telenor och Tele2 så du kan välja någon av dessa två. Telenor (f.d. Bredbandsbolaget) har oftast ett fiberuttag i hallen. Tele2 har "tre hål i väggen" där du får både traditionell TV och bredband via TV uttaget.

Gård med grillplats

Föreningen har en häckomgärdad gräsmatta med fast grill och utemöbler som kan användas av boende.

Medlemskap och överlåtelse

Överlåtelseavgift tas ut i samband med lägenhetsöverlåtelse (av säljaren). Överlåtelsen kan ske under förutsättning att köparen godkänns som medlem i föreningen. Medlemsprövningen innebär att föreningen i första hand kontrollerar att köparen kan fullgöra sina ekonomiska förpliktelser till föreningen. Avgiften utgör 2,5% av prisbasbeloppet (52 500 år 2023).

Pantsättningsavgift tas ut av den som avser låna till köpeskillingen eller del därav och ställer bostadsrätten som pant. Avgiften ska täcka föreningens kostnad med anledning av upprättande av pantsättningen. Avgiften uppgår till 0,75% av prisbasbeloppet.

Lekplats

Två lekplatser finns på bara några meters avstånd från huset. En för de mindre barnen och en för de större med skateboardramp, basketplan mm.

Intresserad av att använda bilderna? Kontakta styrelsen!