Felanmälan

Vem och hur sköter om fastigheten du bor i? Vad gör du om något händer?

Kontakta alltid styrelsen om något händer. Och har du felanmält något - var noga med att meddela oss andra i föreningen, så att vi inte är flera som felanmäler samma sak. Det kan annars innebär att vi drabbas av dubbla eller flerdubbla kostnader.

 

Fastighetsservice - akuta fel som rör fastigheten 

WIAB - Felanmälan dagtid: 08-80 20 40 

 

Jouravtal -  övrig tid

Securitas Fastighetsservice och jourmontör - 08-657 77 22

Jourtid vardagar 16.00 -07.00 samt fredagar 13.00 - 24.00 och lör/sön och helgdag 00.00 - 24.00

 

Hissar - vid hissproblem, kontakta St Eriks hiss (se anslag i hissen). Observera att du också måste ange ditt namn och sätta upp en lapp om vad som inträffat och åtgärd.  Informera någon i styrelsen om att du har gjort felanmälan.

 

Tvättstugan - vid fel på maskiner, kontakta någon i styrelsen som felanmäler.  Beskriv tydligt vad felet innebär. Underlag för felanmälan finns i tvättstugan. 

 

Du som anmäler - säkerställ att

- felanmälan resulterar i åtgärd (dvs. att återkoppling sker till dig från mottagaren)

- besked ges om tidpunkt och namn på den reparatör som kommer

- information delges övriga boende genom notis på anslagstavlan